اختلاف بر سر موضوع پرداخت عوارض شهرداری یکی از مسائل مهمی بود که در ۲ سال اخیر توافق شهرداری با تاکسیهای اینترنتی را به تاخیر میانداخت و در نهایت با سازش طرفین، این عوارض ۱.۵ (تا ۲) درصد تعیین شد. دریافت عوارض استفاده از اسنپ، تپسی یا سایر تاکسیهای اینترنتی، از ۱۷ دی ماه آغاز شده است که یک حساب و کتاب کوچک نشان میدهد درآمدی چند ده میلیارد تومانی برای شهرداری به ارمغان خواهد آورد. نکته مهمتر اینکه کاربران مسافر، باید این هزینه را جدا از هزینه سفرهای خود بپردازند.
از پاییز امسال بود که اختلافهای تاکسیهای اینترنتی و شهرداری بر سر مقدار عوارضی که شهرداری میخواست دریافت کند، وارد فاز تازهای شد و اتحادیه کسبوکارهای اینترنتی نیز تمام قد نسبت به این موضوع واکنش منفی نشان داد. اتحادیه و تاکسیهای اینترنتی معتقد بودند که پرداخت این عوارض وجهه قانونی ندارد.
در این بین شرکت تپسی زودتر دست به کار شد و تفاهمنامه شهرداری را پذیرفت و استدلال کرد که این آغاز یک همکاری برد برد برای بخش سنتی و استارتاپها خواهد بود. اسنپ اما در موضع پرداخت نکردن عوارض بیشتر ایستادگی کرد و مدیر حقوقی آن نیز در جلسات و مصاحبههای مختلف نسبت به این موضوع واکنش نشان داد.«محمد رحمانی»، مدیر حقوقی اسنپ به دیجیاتو گفته بود:
«شهرداری باید بتواند بگوید که بر اساس کدام ماده قانونی، حق دارد از ما عوارض بگیرد. درخواست شهرداری مبنی بر درخواست دریافت عوارض از ما، پشتوانه قانونی ندارد. گواه این حرف هم این است که شهرداری میخواهد این پول را در قالب توافق از ما دریافت کند. دستورالعمل را ببینید؛ در آن یک پیوست وجود دارد که همان قرارداد است. در قرارداد تشریح کرده که باید ۲ درصد عوارض بدهیم.»
منبع:
https://digiato.com/article/2020/01/13/عوارض-سفر-در-تاکسی%e2%80%8cهای-اینترنتی؛-این/
مقایسه اسنپدراگون ۸۶۵ و اپل A13؛ کوالکام گوی رقابت را ربود
ناوگان ماشین برقی خودران فولکس واگن تا سال ۲۰۲۲ به قطر میآید
بهترین اپلیکیشنهای اندروید برای یادداشتبرداری
رندرهای گلکسی اس 11 پلاس سامسونگ چندان درست نیستند
با سریع ترین روش برای نصب برنامه ها روی ویندوز آشنا شوید: Command Prompt